Voor een uitvoeringsorganisatie in het oosten van het land zijn wij op zoek naar een Content Specialist (36 uur).
Maandelijks bezoeken honderdduizenden mensen de websites en applicaties van het Kadaster. De afdeling Klantinteractie Online is dagelijks bezig om het onze bezoekers zo makkelijk mogelijk te maken. We zorgen dat ze de informatie kunnen vinden die ze zoeken. En dat die ook voor iedereen toegankelijk is. Dat doen we met een team van ruim 20 professionals. Naast contentspecialisten zijn dat webanalisten, online adviseurs en UX-designers.
In deze functie ben jij 1 van de 7 contentspecialisten. Je houdt je bezig met tekstredactie, nieuwsbrieven en formulieren. Je beoordeelt en redigeert teksten en geeft gevraagd en ongevraagd advies aan collega’s. Je denkt actief mee in verbetering van navigatie, conversie, gebruiksvriendelijkheid, vindbaarheid, contentvormen en toegankelijkheid. Je werkt nauw samen met collega’s van IT, marketing, communicatie en met je collega-contentspecialisten. Ook verdiep je je in de inhoudelijke onderwerpen van het Kadaster. Zo draag jij je steentje bij aan het blijven verbeteren van onze websites en applicaties.
Belangrijkste technieken, methoden en tools
- Liferay (cms);
- Spotler (e-mail);
- Piwik Analytics;
- SiteImprove;
- Seneca (formulieren);
- Jira;
- Office 365.
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
- Maken en onderhouden van online content;
- Maken van formulieren;
- Maken en versturen van nieuwsbrieven;
- Meewerken in het scrumteam aan de geplande sprints.
Eisen:
- HBO werk- en denkniveau;
- Minimaal 2 jaar ervaring als contentspecialist of webredacteur in een complexe organisatie;
- Aantoonbare ervaring met content management syteem Liferay, formulieren (bij voorkeur Seneca) en webanaytics (bij voorkeur Piwik);
- Kennis van digitale toegankelijkheid (WCAG- richtlijnen);
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal en sterke redactionele vaardigheden (minimaal C1 niveau);
- Kennis van SEO en metadata;
- Aantoonbare kennis van online kanalen, digitale toepassingen en communicatiemiddele;
- Aantoonbare ervaring met het inzetten van website(s) t.b.v. het behalen van strategische en operationele bedrijfsdoelstellingen;
- Aantoonbare ervaring met adviseren over contentoptimalisatie en online communicatie;
- Basiskennis van webstatistieken en het kunnen interpreteren van data voor contentverbetering;
Wensen:
- Geef een beschrijving van aanpak voor de uit te voeren werkzaamheden
- Beschrijf cruciale knelpunten die zich vaak voor doen in dit soort processen /werkzaamheden en geeft hierbij aan hoe deze worden opgelost
- Toon duidelijk aan welke wijze de geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten
Competenties
- Resultaatgericht;
- Helicopterview;
- Adviesvaardigheid;
- Overtuigingskracht;
- Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
- Kwaliteitsgericht;
- Klantgericht
- Proactief en initiatiefrijk.
Dit betreft een functie die onder leiding en toezicht van de overheidsorganisatie wordt uitgeoefend. Deze opdracht kan alleen via loondienst bij Het Publieke Domein worden uitgevoerd. Informatie Flexibele Ambtenaar
Enthousiast? Graag ontvangen wij jouw cv en motivatie in word-format. Hierbij gaan wij er vanuit dat jouw aanbieding voor deze aanvraag exclusief is.